F A N K A R

تحلیل هفتگی بازار آهن آلات و بازار ارز 23 شهریور ماه ۱۴۰۱

سلام به شما همراهان گرامی با گزارش هفتگی بازار آهن آلات و ارز در خدمت شما هستیم.
گزارش امروز رو با خبر افزایش چشمگیر قیمت دلار شروع میکنیم. 
دلار در بازار این هفته با افزایش زیادی همراه بود و نرخ آن در صرافی تهران به 30 هزار و 500 تومن رسید. یورو نیز با قیمت 30 هزار 600 تومن معامله شد که نسبت به هفته گذشته یک روند افزایشی رو طی کرده.
سکه امامی با افزایش قیمتی که داشت خودش به کانال 15 میلیون تومن نزدیک کرد و با قیمت 14 میلیون و 570 هزار تومن به فروش رسید. هر گرم طلا 18 عیار نیز با نرخ 1 میلیون 324 هزار تومن داد و ستد شد.
رییس کانون صرافان دلیل افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر را تحت تاثیر اخبار برجام و تحولات اقتصادی و سیاسی، افزایش سفرها در روزهای پایانی تابستان و اربعین دونسته. پیش‌بینی میشه که بعد از تعطیلات و ابتدای مهرماه با کاهش تقاضا روبرو بشیم که این موضوع، روند کاهشی در قیمت‌ها را بدنبال خواهد داشت.
در بازار آهن آلات قیمت مقاطع همسو با بازار دلار با افزایش همراه بود به طوری که میلگرد آجدار در اکثر مبادی 50 تا 300 تومن افزایش داشت.
. انواع ورق‌ها نیز در مسیر افزایش قرار گرفتند اما قیمت ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد.
تیرآهن ذوب آهن اصفهان چه در بخش کیلویی و چه در بخش شاخه های پرفروش ذوبی افزایش قیمت مشهودی داشته. اگرچه در برخی شاخه‌های تیرآهن ذوب آهن اصفهان کاهش قیمت نیز مشاهده شده.
قیمت پروفیل زد بر خلاف روند هفته گذشته، سیر صعودی را در پیش گرفت. افزایش قیمت مواد خام از جمله ذغال سنگ دلیل اصلی افزایش قیمت پروفیل بوده.
پیشبینی
نرخ روزانه آهن آلات در عمده حوزه‌ها با افزایش قیمت همراه بود و اکثر محصولات فولادی افزایش قیمت داشتند اگرچه در این میان برخی مبادی فروش بدون تغییر قیمت محصولات خود را عرضه کردند. 
می‌توان گفت هیجانات ناشی از ناامیدی از برجام موجب شد نرخ دلار دوباره اوج بگیره و به رشد نرخ آهن آلات نیز دامن بزنه.
اگر دنبال قیمت روز بازار آهن آلات و خرید انواع مقاطع فولادی هستید میتونید با کارشناسان فروش شرکت فنکار ایمن سپاهان در تماس باشید.
ممنون از اینکه تا پایان این ویدیو ما رو همراهی کردید