F A N K A R

تحلیل هفتگی بازار آهن آلات و بازار ارز 28 دی ماه ۱۴۰۱

سلام به شما همراهان عزیز با گزارش هفتگی بازار آهن آلات و ارز در خدمت شما هستیم.

گزارش امروزمون با تحلیل بازار دلار شروع میشه

نرخ دلار  نسبت به اول هفته دچار افزایش قیمت 600 تومانی شده و امروز  در صرافی تهران با قیمت 39 هزار  و 790تومن معامله شده یورو نیز با افزایش قیمت جزئی روبرو بوده و با نرخ 42 هزار و 400 تومن داد و ستد شد.

سکه امامی که در طول هفته دچار افزایش قیمت چشمگیری شده بطوریکه که دوباره وارد کانال 22 میلیونی شده و امروز با قیمت 22 میلیون و 650 هزار تومان به فروش  رسیده. و هر گرم طلا 18 عیار نیز با نرخ 2 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

وضعیت بازار به گونه‌ای است که هر لحظه امکان تغییر مسیر وجود دارد. تحلیل‌گران به معامله‌گران توصیه می‌کنند که به صورت پله‌ای اقدام به خریدوفروش کنند.

در بازار آهن آلات نسبت به ابتدای هفته سیر جهشی قیمت‌ها نسبتا آرام گرفته اما همچنان افزیش چشمگیری در نرخ برخی محصولات نیز مشاهده شده.

با توجه به گزارشات بازار میلگرد آجدار، نرخ این محصول بعد از سیر صعودی در اول هفته، مجدد وارد سیر نزولی شده و اکثر کارخانه ها از جمله ذوب آهن اصفهان اقدام به کاهش قیمت این محصول کرده اند.

قیمت روز تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بخش کیلوفروشی همچنان رو به کاهش است اما شماری از کارخانه‌ها نیز قیمت ها را افزایشی اعلام کرده اند.

اما قیمت قوطی پروفیل در انبار اصفهان در هفته جاری، دچار افزایش قیمت شده.

ورق گالوانیزه انبار اصفهان تغییر قیمت محسوسی نداشته و با قیمتی ثابت روانه بازار شده.

 به نظر می‌رسد با توجه به اینکه بسیاری از خریداران محصول مورد نیاز خود را پیش‌خرید کرده‌اند ممکن است در ماه آخر زمستان، محصولات فولادی تقاضای چشمگری نداشته باشد و در نتیجه افزایش قیمت محصولات را در انتظار خواهیم داشت.