F A N K A R

تحلیل هفتگی بازار آهن آلات و بازار ارز 2 آذر ماه ۱۴۰۱

تحلیل بازار آهن آلات و ارز در هفته ای که گذشت!

سلام گزارش امروزمون رو با تحلیل و پیش بینی بازار ارز شروع میکنیم.

در هفته جاری بازار ارز نوسان چشمگیری نداشته و دلار صرافی تهران با افزایش قیمت جزئی همراه بوده و با قیمت 33 هزار و 800 تومان معامله و یورو با قیمت  34 هزار و 900 تومان داد و ستد شد.

سکه امامی  نیز با افزایش قیمت 50 هزار تومانی که داشته به 16 میلیون و 420 هزار تومان رسیده.

و هر گرم طلا 18 عیار با نرخ 1 میلیون و 496 هزار تومان داد و ستد شد.

پایین آمدن تمایل به فروش ارز موجب می شود که به مرور دلار در مسیر صعودی قرار بگیرد با این حال برخی از فعالان بر این باورند که دلار در هفته آتی با قیمتی ثابت معامله خواهد شد.

بازار آهن آلات و فولاد در این هفته جو آرامی داشته و بدلیل افت تقاضا بندرت افزایش قیمت در آن دیده شده. قیمت اکثر مقاطع فولادی توسط کارخانه ها دچار کاهش شده اند و برخی نیز با قیمت ثابت عرضه شده اند.

نوسانات کاهشی در قیمت میلگرد آجدار این هفته مشهود بوده و بسیاری از کارخانه‌ها از حمله کارخانه ذوب آهن اصفهان نرخ محصولات خود را کاهش دادند.

غالب شرکت‌های تولید کننده ورق گالوانیزه، روغنی و رنگی در عمده مبادی فروش، محصولات خود را با قیمتی ثابت و بدون تغییر نسبت به هفته قبل روانه بازار کردند.

فروش تیرآهن کارخانه ذوب آهن اصفهان در بخش شاخه فروشی، به تبعیت از فضای کلی بازار در هفته ای که گذشت با کاهش قیمت همراه بوده.

بازار پروفیل زد نیز به مانند هفته قبل دچار نوسانی نشده و محصولات همچنان با قیمتی ثابت عرضه میشوند.

با توجه به نوسانات قیمت میتوان گفت افزایش مداوم نرخ پایه شمش  به رکود بازار آهن آلات منجر شده است. از آنجایی که بازار مسکن دچار رکود شده و ساخت‌وسازها نیز کاهش پیدا کرده اند، احتمال می‌رود در ماه‌‎های آتی نیز بازار آهن آلات ثابت باقی بماند.

اگر دنبال قیمت روز بازار آهن آلات و خرید انواع مقاطع فولادی هستید میتونید با کارشناسان فروش شرکت فنکار ایمن سپاهان در تماس باشید.

ممنون از اینکه تا پایان این گزارش، ما رو همراهی کردید.