F A N K A R

تحلیل هفتگی بازار آهن آلات و بازار ارز 20 مهر ماه ۱۴۰۱

سلام به شما همراهان گرامی با گزارش هفتگی بازار آهن آلات و ارز در خدمت شما هستیم.

تحلیل امروزمون با گزارشات بازار ارز شروع میکنیم!

بازار ارز از ابتدای هفته جاری در مسیر آرامش نسبی حرکت می کرد، اما روز سه شنبه تا حدی هیجان افزایشی به معاملات بازگشت. نرخ دلار امروز 20 مهرماه در صرافی تهران به 31 هزار و 600 تومن رسید. یورو نیز با قیمت 31 هزار 400 تومن معامله شد که نسبت به هفته گذشته یک روند کاهشی رو طی کرده.

سکه امامی با کاهش قیمت همراه بود که با قیمت 14 میلیون و 920 هزار تومن به فروش رسید. هر گرم طلا 18 عیار نیز با نرخ 1 میلیون 359 هزار تومن داد و ستد شد.

به گفته فعالان، گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی یکی از مهم ترین عواملی بود که زمینه ساز قدرت نمایی افزایشی ها در بازار ارز شد. این افزایش قیمت تا حدی احتمال افت قیمت دلار به صورت معنادار را پایین آورد.

 

در این هفته شاهد تثبیت نرخ محصولات فولادی در اکثر حوزه‌ها بودیم، به طوری که قیمت میلگرد آجدار عمدتا ثابت اعلام شد اما چند کارخانه از جمله کارخانه‌ ذوب آهن اصفهان حدود ۵۰ الی ۱۵۰ تومان کاهش قیمت داشتند.

انواع ورق‌ها نیز مانند ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق رنگی و روغنی تقریبا ثبات قیمت داشتند و تنها ورق سیاه فولاد مبارکه حدود ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان کاهش قیمت داشت.

قیمت روز تیرآهن علاوه ‌بر ثبات در برخی شرکت‌ها، با کاهش ۱۰ الی ۵۰ هزار تومانی در بسیاری از کارخانه‌ها همراه بود.

قیمت پروفیل در برخی مبادی فروش ثابت اعلام شد، در چند کارخانه حدود ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان افزایش داشت.

با توجه به نوسانات قیمت دلار میتوان تا حدودی قیمت آهن آلات را نیز پیش بینی کرد اما باید خاطرنشان کرد رابطه قیمت دلار و فولاد همیشه همسو نیست و شاهد نوسانات معکوس این دو بازار در برخی مواقع نیز بوده‌ایم، به این صورت که دلار روند کاهشی داشته اما قیمت روز آهن برخلاف آن رو به افزایش بوده است.

پیش بینی تیم ما برای بازار آهن آلات در هفته آینده به این صورت است که در صورت تداوم قطعی اینترنت ثبات بازار آهن آلات با نوسانات جزئی را در پیش خواهیم داشت.

اگر به دنبال قیمت روز بازار آهن آلات و خرید انواع مقاطع فولادی هستید میتونید با کارشناسان فروش شرکت فنکار ایمن سپاهان در تماس باشید.

ممنون از شما که تا پایان این گزارش با ما همراه بودید.