F A N K A R

تحلیل هفتگی بازار آهن آلات و بازار ارز 23 آذر ماه ۱۴۰۱

تحلیل بازار آهن آلات و ارز در هفته ایی که گذشت!
سلام گزارش این هفته را با تحلیل و پیش بینی بازار ارز شروع میکنیم!
بازار در هفته ای که گذشت یک روند صعودی را در پیش گرفته و دچار التهابات نوسانی شده بطوریکه دلار امروز در صرافی تهران با قیمت 36 هزار و 450 تومان معامله شد.
یورو نیز با افزایش قیمتی که داشته امروز با نرخ  40 هزار و 900 تومان داد و ستد شده.
هم چنین سکه امامی با نرخ 18 میلیون 750 هزار تومن روانه بازار شد و طلا 18 عیار  نیز با قیمت 1 میلیون و 700 هزار تومن داد و ستد شد.
به نظر می‌رسد تنگنای ایران در مسائل سیاسی انتظارات بازار را تحت تاثیر قرار داده و نوسانانات افزایشی معاملات همچنان پابرجاست. با این حال برخی از فعالان اقتصادی بر این باور اند که قیمت ها در همین محدوده ثابت خواهند ماند.
گزارش‌های این هفته حاکی از تداوم افزایش‌ قیمت آهن آلات در بازار میباشد بطوری که روزانه در همه بخش های بازار آهن و فولاد، شاهد صعود قیمت بوده ایم.
طی یک هفته اخیر شاهد رشد مجدد نرخ میلگرد آجدار بوده ایم. بطوریکه قیمت آن در کارخانه ذوب آهن اصفهان در محدوده 17 تا 18 هزارتومانی قرار گرفته.
قیمت ورق گالوانیزه، ورق روغنی و رنگی  نیز در غالب شرکت‌ها افزایشی اعلام شد.
 قیمت تیرآهن به مانند دیگر مقاطع فولادی، در هر دو بخش شاخه و کیلو فروشی دچار افزایش قیمت چشمگیری شده و افزایش قیمت حدود ۵۰ الی ۳۰۰ هزار تومانی در بخش شاخه فروشی گزارش شده.
پروفیل زد در هفته اخیر، پس از افزایش قیمت نسبی که داشته، مجددا وارد محدوده ثابتی شده است.
کارشناس صنعت فولاد یکی از دلایل افزایش قیمت آهن آلات را قطعی گاز دانسته و به نقل از وی در مقابلِ افزایش قیمت آهن آلات، تحرک خاصی در سمت تقاضا مشاهده نشده است.
با توجه به افزایش نرخ دلار و قیمت‌های جهانی میتوان تداوم افزایش نرخ آهن تا پایان سال را انتظار داشت.
اگر دنبال قیمت روز بازار آهن آلات و خرید انواع مقاطع فولادی هستید میتونید با کارشناسان فروش شرکت فنکار ایمن سپاهان در تماس باشید.
ممنون از اینکه تا پایان این ویدیو ما رو همراهی کردید
...