F A N K A R

تحلیل هفتگی بازار آهن آلات و بازار ارز 30 شهریور ماه ۱۴۰۱

موج گرانی قیمت دلار و بازگشت ثبات نسبی قیمت به بازار آهن

گزارش امروز رو با تحلیل بازار ارز شروع میکنیم.

دلار در صرافی تهران با قیمت 30 هزار 430تومن معامله شد. یورو نیز با نرخ 30هزار653 تومن داد و ستد شد.

اما سکه امامی با کاهش 800 تومنی نسبت به هفته قبل با ارزش 14 میلیون 90 هزار تومن در بازار عرضه شد. و هر گرم طلای 18 عیار با نرخ 1 میلیون و 309 هزار تومن داد و ستد شد.

ارزش دلار به بالاترین رقم طی ۲ دهه گذشته رسیده‌ که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند. برخی مدعی اند دلار در حال کانال‌سازی است و قرار نیست ناگهانی افزایش پیدا کند بلکه پیش‌بینی می‌شود که دلار با یک شیب ملایم به سمت بالا حرکت کند و در هفته‌های پیش رو رکورد جدید بزند مگر اینکه برجام مانع حرکتش شود.

با وجود نوساناتی که در بازار ارز و طلا وجود داشت بازار آهن از ثبات نسبی برخوردار بود

گزارش‌ها از نوسانات بازار آهن حاکی از ثبات قیمت میلگرد آجدار در عمده مبادی فروش است، اما در چند شرکت افزایش ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی مشاهده شد.

  ورق گالوانیزه، روغنی و رنگی نیز مانند سایر محصولات فولادی در عمده ی شرکت‌ها ثابت اعلام شد.

تیرآهن کیلویی ذوب آهن اصفهان 50 تا 300 تومن کاهش داشت اما در برخی از مبادی فروش افزایش قیمت جزئی نیز مشاهده شد.

در بخش قوطی و پروفیل زد برخی از تولید کنندگان از اعلام قیمت اجتناب کردند اما به طور کلی قیمت پروفیل زد در طول هفته ثابت بوده.

همان‌طور که می‌دانید، آخرین تغییرات قیمت آهن آلات به عوامل مختلفی اعم از هزینه‌های حمل و نقل، نوسانات ارز و دلار، افزایش یا کاهش مواد اولیه و مواردی از این قبیل مرتبطه . با نزدیک شدن به پایان هفته و همچنین تعطیلی‌های پیش رو در هفته آتی، احتمال ثبات قیمت آهن آلات محتمل‌ترین گزینه در آغاز فصل پاییز است.

اگر به دنبال قیمت روز بازار آهن آلات و خرید انواع مقاطع فولادی هستید میتونید با کارشناسان فروش شرکت فنکار ایمن سپاهان در تماس باشید.

ممنون از اینکه تا پایان این ویدیو ما رو همراهی کردید