F A N K A R

تحلیل هفتگی بازار آهن آلات و بازار ارز 4 آبان ماه ۱۴۰۱

تحلیل بازار آهن آلات و ارز در هفته اول آبان ماه
گزارش امروزمون رو با تحلیل بازار ارز شروع میکنیم
دلار امروز چهارشنبه 4 آبان در صرافی تهران با قیمت 31 هزا و 815 تومان معامله شد که نسبت به اول هفته افزایش قیمت بسیاز جزئی داشته و میتوان گفت دلار فعلا در محدوده ثابتی باقی مانده. یورو نیز با افزایش قیمتی که داشته امروز با نرخ 31,764 داد و ستد شده.

اما پوند کاهش قیمت نسبی داشته و با قیمت 36.200 تومان معامله شد.

سکه امامی با قیمت 14 میلیون 950 هزار تومن روانه بازار شد و نسبت به اول هفته کاهش پیدا کرده. و طلا 18 عیار  با افزایش قیمتی که داشته با نرخ 1 میلیون 358 هزار تومن داد و ستد شد

در خصوص بازار ارز میتوان پیش بینی کرد که محدوده فعلی قیمت دلار، نرخ متعادلی است و روند با ثبات بازار در هفته‌های آینده در همین محدوده ادامه خواهد داشت.

در هفته جاری شاهد افزایش قیمت‌ آهن آلات در بخشی از بازار بودیم اما تعداد کثیری از مبادی فروش کماکان قیمت محصولات خود را بدون تغییر اعلام کردند.

شماری از کارخانه‌ها ازجمله میلگرد آجدار ذوب آهن اصفهان حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند بازار میلگرد تقریبا در آرامش بود و کف نرخ این محصول بین ۱۵ هزار الی ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شد.

ورق گالوانیزه انبار اصفهان نیز، در طول هفته جاری بدون هیچ تغییر قیمتی عرضه و وارد بازار  شد.

به دلیل عدم آزادسازی برخی سایزهای تیرآهن شاهد افزایش قیمت در این بازار بودیم و برخی شاخه‌ها با افزایش ۲۰ الی ۱۰۰ هزار تومانی اعلام قیمت شدند.

پروفیل زد همچنان قیمت ثابتی دارد اما افزایش قیمت جزئی نیز در برخی مبادی فروش مشاهده شده و میتوان گفت ضعف تقاضا و شرایط بازار داخلی اجازه افزایش قیمت را نمی دهد.

چنانچه تولید محصولات فولادی مانند تابستان کاهش یابد  ممکن است نرخ محصولات فولادی روندی افزایشی در پیش بگیرند اما اگر تولید مناسبی داشته باشیم روند قیمت ها ثابت خواهند ماند.

اگر دنبال قیمت روز بازار آهن آلات و خرید انواع مقاطع فولادی هستید میتونید با کارشناسان فروش شرکت فنکار ایمن سپاهان در تماس باشید.

ممنون از اینکه تا پایان این ویدیو ما رو همراهی کردید