F A N K A R

تحلیل هفتگی بازار آهن آلات و بازار ارز 9 آذر ماه ۱۴۰۱

تحلیل بازار آهن آلات و ارز در هفته ایی که گذشت
سلام گزارش امروز، چهارشنبه 9 آذر رو با تحلیل و پیش بینی بازار ارز شروع میکنیم!
بازار در هفته اخیر، در یک وضعیت تعادل موقت در دامنه‌ای مشخص قرار داشته و دلار امروز در صرافی تهران با قیمت 34 هزار و 180 تومان معامله شد.
یورو نیز با افزایش قیمت جزئی که داشته امروز با نرخ  36 هزار و 200 تومان داد و ستد شده.
سکه امامی دچار افزایش قیمت شده و با نرخ 17 میلیون 80 هزار تومن روانه بازار شد و طلا 18 عیار  نیز با قیمت 1 میلیون 358 هزار تومن داد و ستد شد.
میتوان گفت اقدامات اخیر بانک مرکزی در راستای تسهیل خرید و فروش ارز  موجب احتیاط برخی خریداران و ثبات نرخ ارز شده است.
هفته اخیر پس از تلاش برای رشد قیمت روز آهن، شاهد بازگشت ثبات در غالب مبادی فروش بودیم. با این حال برخی از کارخانه‌ها نوسانات متعددی داشتند و با کمی کاهش و افزایش قیمت محصولات خود را عرضه کردند
قیمت میلگرد کارخانه ذوب آهن اصفهان در هفته اخیر دچار افزایش قیمت نسبی شده  و  غالب مبادی فروش نیز حدود ۵۰ الی ۱۰۰ تومان نرخ محصولات خود را افزایش دادند. 
قیمت ورق گالوانیزه، ورق روغنی و رنگی در غالب شرکت‌ها ثابت اعلام شد و قیمت تیرآهن نیز در اکثر شرکت‌ها ثابت بود اما تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بخش کیلوفروشی با کاهش ۵۰ الی ۲۰۰ تومانی اعلام قیمت شد و قیمت تیر ذوبی شاخه‌ای نیز ثابت بود.
پروفیل زد نسبت به هفته قبل دچار کاهش قیمت شده و در طول هفته با قیمتی ثابت به بازار عرضه شد.
اثر بازار ارز در برخی بازارها از جمله بازار فولاد به سرعت نمایان می‌شود.
 هر ساله خرید و مصرف آهن و فولاد در ماه آبان و آذر به کمترین حالت خود می‌رسد و در این بازه زمانی شاهد اوج رکود در بازار هستیم و انتظار میرود از ابتدای دی ماه این روند تغییر کند.
اگر دنبال قیمت روز بازار آهن آلات و خرید انواع مقاطع فولادی هستید میتونید با کارشناسان فروش شرکت فنکار ایمن سپاهان در تماس باشید.
ممنون از اینکه تا پایان این ویدیو ما رو همراهی کردید
...