F A N K A R

تحلیل هفتگی بازار آهن آلات و بازار ارز 9 شهریور ماه ۱۴۰۱

سلام به شما همراهان عزیز با تحلیل هفتگی بازار آهن آلات و ارز در خدمت شما هستیم.

گزارش امروز رو با تحلیل و پیشبینی بازار ارز شروع میکنیم.

بازار ارز نوسانات چشمگیری نداشت  و دلار تا این لحظه، در صرافی تهران با نرخ بیست و هشت هزار و نهصد و هشتاد و هفت تومن معامله شده که نسبت به روز گذشته چهارصد و پنجاه تومن و نسبت به هفته گذشته چهارصد و هفتاد تومن افزایش داشته.

اما قیمت یورو نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت هشتصد تومنی داشته و امروز با نرخ بیست و نه هزار و ششصد و چهل و سه تومن  معامله شد.

قیمت سکه امامی نسبت به روز های اول هفته دچار کاهش شده و تا این لحظه با قیمت سیزده میلیون و هفتصد هزار تومن داد و ستد شد.

طلا گرمی 18 عیار که در چهارشنبه گذشته با قیمت یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومن معامله شده بود، امروز با افزایش بیست و سه  هزار تومانی به قیمت یک میلیون و دویست و هفتاد و سه هزار تومن رسیده.

 به نظر می‌رسه بازار ارز، از روند ثابت در حال دور شدن  و در حال حرکته. حرکتی که به سمت صعودی ست ، نه روند نزولی.

بازار ارز در این روزها وابسته به روند مذاکرات هسته‌ای ست و هر گفتگو و خبری در این مذاکرات بر روند قیمت ها اثر میزاره . اما چیزی که فعلا مشهوده، اینه که بازار ارز فعلا در حال رصد شرایطه.

وعده های دولت چین برای بازگرداندن اقتصاد به مسیر رشد و کاهش نرخ بهره از سوی بانک خلق چین در روز دوشنبه گذشته برای دومین مرتبه ظرف این ماه از مهم ترین دلایل بازگشت مثبت قیمتی در بازار فلزات پایه ظرف یک هفته اخیر بوده.

گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد از ثبات قیمت مقاطع فولادی خبر میده اما با این حال تقاضایی مشاهده نمیشه و با وجود این ثبات، در برخی مبادی فروش نوسانات جزئی و نامحسوس نیز مشاهده شده.

قیمت میلگرد آجدار در عمده شرکت‌ها بدون تغییر قیمت اعلام شد اما برخی نوسانات کاهشی حدود ۱۰۰ تومان در تعدادی از کارخانه ها دیده شد.

نرخ روز تیرآهن نیز عمدتا ثابت و بدون تغییر بود اما برخی نوسانات افزایشی در شاخه‌های پرفروش ذوب آهن اصفهان نیز مشاهده شد که در حدود ۲۰ الی ۵۰ هزار تومان بوده.

قیمت پروفیل زد نیز به تبعیت از روند کلی بازار ثابت اعلام شد اما کاهش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی نیز در چند کارخانه مشاهده شد.

 نرخ ورق گالوانیزه، روغنی و رنگی تقریبا در همه کارخانه‌ها ثابت بوده و نوسان خاصی نداشته.

میشه گفت مذاکرات برجام اصلی ترین فاکتوریه که با سیگنال‌های مثبت و منفی خود روند کلی بازار را در دست گرفته. ضعف شدید تقاضا، افت نرخ ارز و برخی عوامل دیگر به رکود بازار و افت نرخ معاملات منجر شده و با توجه به عدم استقبال از شمش و میلگرد بورسی، میشه انتظار داشت که بازار روندی کاهشی در پیش بگیره.

چنانچه بدنبال قیمت روز بازار آهن آلات و خرید انواع مقاطع فولادی هستید میتونید با کارشناسان فروش شرکت فنکار ایمن سپاهان در تماس باشید.

ممنون از اینکه تا پایان این ویدئو ما را همراهی کردید.