F A N K A R

تحلیل هفتگی بازار آهن آلات و بازار ارز ۲ شهریور ماه ۱۴۰۱

سلام به شما دوستان عزیز با گزارش هفتگی بازار آهن آلات و ارز در خدمت شما هستیم.

گزارش امروزمون با تحلیل و پیشبینی بازار ارز شروع میکنیم

دلار با کاهش 600 تومنی همراه بود و با نرخ 28 هزار و358تومن معامله شد. اما قیمت یورو کاهش داشت و به 28 هزار 650 تومن رسید.

سکه امامی که آرام آرام نرخ خود را به 14 میلیون تومن نزدیک کرده بود در طی هفته کاهش قیمت داشته و تا این لحظه با قیمت 13 میلیون 500 هزار تومن به فروش رسید و هر گرم طلا 18 عیار با نرخ 1 میلیون 232 هزار تومن داد و ستد شد.

اگه توافق تا هفته اول شهریور نهایی بشه، انتظار میره که سیر نزولی در بازار ارز داشته باشیم. این‌جاست که باید تدابیر هوشمندانه برای ثبات نرخ به وجود اومده انجام بشه، نه این‌که نرخ بعد توافق دوباره سیر صعودی بگیره.

در چنین شرایطی، واقعیت اینه که تمام بازارهای داخلی مثل بازار دلار، بازار طلا و حتی بورس، منتظر نتایج مذاکرات هستن.

اما در بازار آهن شاهد جو آرومی بودیم و بعضی تولید کنندگان قیمت های خودشونو را با نوسانات جزئی اعلام کردن.

میلگرد آجدار در اکثر مبادی ثبات قیمت داشت  اما میلگرد انبار اصفهان از اول هفته جاری با افزایش 100 تا 300 تومنی همراه بود.

تیرآهن ذوب آهن کیلویی نیز 100 تا 400 تومن افزایش داشت و در بخش شاخه های پرفروش ذوبی از سمت انبار داران قیمت مشخصی اعلام نشد .

پروفیل زد انبار اصفهان از هفته گذشته تا کنون یک روند کاملا کاهشی داشته و هیچ گونه افزایش قیمتی مشاهده نشده.

ورق گالوانیزه از چهارشنبه گذشته با ثبات قیمت همراه بوده اما از روز گذشته وارد شیب کاهشی قیمت شده.

دلیل افزایش جزئی که در بازار آهن روز گذشته ایجاد شدو  می‌تونیم در تأخیر توافقات برجام و اخبار ضدونقیض در این باره اعلام کرد.
با این اوصاف میشه گفت که فرسایشی شدن مذاکرات، کاهش صادرات، کاهش عرضه و تقاضا، رکود بازارهای جهانی ،بازار داخلی آهن و فولاد رو هم دچار رکود کرد.

پیش‌بینی احتمالی تیم ما اینه که با قطعی‌شدن توافق احیای برجام در روزهای آینده، بازار آهن آلات تحت تاثیر قرار میگیره و در این صورت شاهد یک کاهش هیجانی در بازار خواهیم بود؛ هر چند که در صورت توافق، کاهش قیمت‌ها، به مرور زمان اتفاق می‌افته.

چنانچه دنبال قیمت روز بازار آهن آلات و خرید انواع مقاطع فولادی هستید میتونید با کارشناسان فروش شرکت فنکار ایمن سپاهان در تماس باشید.

ممنون از اینکه تا پایان این ویدئو ما را همراهی کردید.