F A N K A R

تحلیل هفتگی بازار آهن آلات و بازار ارز 16 شهریور ماه ۱۴۰۱

سلام به شما همراهان عزیز با گزارش هفتگی بازار آهن آلات و ارز در خدمت شما هستیم.
گزارش امروزمون با بازار دلار شروع میشه
در بازار امروز قیمت دلار کاهش داشت و همچنان در کانال 28 هزارتومنی معامله میشه. قیمت دلار تا به این لحظه 28 هزار و 987 تومن میباشد. یورو نیز با قیمت 29 هزار و 88 تومن داد و ستد شد که نسبت به هفته گذشته حدود 400 تومن کاهش داشته.
سکه امامی در طول هفته روند افزایشی رو در پیش گرفته و با قیمت 13 میلیون 920 هزار تومن روانه بازار شد. و هر گرم طلا 18 عیار نیز افزایش قیمت 100 هزار تومنی داشته و با نرخ 1 میلیون 277 هزار تومن در بازار خرید و فروش شد. 
برخی معتقدند که دلیل افزایش قیمت دلار، افزایش تقاضا برای ارز زیارتی در بازاره اما نظر برخی دیگه اینه که، اخبار روز گذشته برجام، دلار رو وارد کانال افزایشی کرده.
در حال حاضر نرخ دلار در بازارهای ترکیه در حال افزایشه. در نتیجه این ارز احتمالا در ایران هم روند صعودی خواهد داشت.
روند بازار آهن همچنان روی مدار ثبات قرار داره و تغییر قابل توجهی در نرخ روز آهن آلات مشاهده نمیشه. بازار آهن در رکودی  به سر می‌بره که با کمبود شدید مصرف‌کننده واقعی مواجه .
اکثر حوزه ها در هفته جاری، با ثبات نسبی فعالیت خودشون رو آغاز کردن. در حوزه میلگرد آجدار، برخی از مبادی فروش افزایش قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومن رو اعمال کردن که به نظر می ‌رسه بیشتر برای تحریک تقاضاها باشه.
تیرآهن ذوب آهن اصفهان نوسان خاص و قابل توجهی نداشته و همچنان با قیمت نسبتا ثابت در حال عرضست.
در بازار پروفیل زد نیز اکثر کارخانه ها نرخ محصولات خودشون رو تا به الان ثابت اعلام کردن.
ورق گالوانیزه هم روندی کاملا ثابت رو گذرونده و تغییر قیمت خاصی نسبت به هفته گذشته گزارش نشده.
افزایش نرخ دلار می تونه هم از لحاظ افزایش هزینه تولید و هم از لحاظ جو روانی باعث تحریک موقت و محدود بازار و ایجاد نوسان جزئی بشه.
با فرمول های جدید بورس کالا که در حال انجامه به نظر نمی رسه که بازار فعلا تا اواخر شهریور، جایی برای صعود معنادار و جهشی قیمت داشته باشه و احتمالا بازار بر منوال قیمت های یک هفته گذشته ادامه پیدا میکنه.
اگر دنبال قیمت روز بازار آهن آلات و خرید انواع مقاطع فولادی هستید میتونید با کارشناسان فروش شرکت فنکار ایمن سپاهان در تماس باشید.
ممنون از اینکه تا پایان این ویدیو ما رو همراهی کردید