F A N K A R

تحلیل هفتگی بازار آهن آلات و بازار ارز 11 آبان ماه ۱۴۰۱

سلام به شما همراهان عزیز با گزارش هفتگی بازار آهن آلات و ارز در خدمت شما هستیم.

گزارش امروزمون را با خبر جهش نرخ دلار شروع میکنیم.

دلار در بازار این هفته با رشد قابل توجهی همراه بوده و امروز در صرافی تهران  با قیمت 32 هزار و 219 تومان معامله شد. یورو نیز با افزایش قیمتی که داشت با نرخ 32 هزار و 620 تومان داد و ستد شد .

هم چنین سکه امامی در طول هفته روند افزایشی رو در پیش گرفته و با قیمت 15 میلیون 680 هزار تومن روانه بازار شد. و هر گرم طلا 18 عیار با قیمت 1 میلیون 378 هزار تومن در بازار خرید و فروش شد.

با توجه به اخبار منفی داخلی و خارجی که این روزها منتشر می‌شود به نظر می‌رسد رشد نرخ دلار فعلا ادامه داشته باشد.

گزارش ها از بازار آهن آلات حاکی از آن است که قیمت آهن آلات در اغلب مبادی فروش در حوزه‌های مختلف بازار داخلی فولاد ثابت و بدون تغییر قیمت بوده و تنها نوسانات جزئی در چند کارخانه مشاهده می شود.

بازار میلگرد  در هفته جاری تقریبا آرام و ثابت بود و تنها در چند کارخانه از جمله میلگرد ذوب آهن اصفهان حدود ۵۰ الی ۱۵۰ تومان کاهش قیمت مشاهده شد.

قیمت ورق گالوانیزه، ورق روغنی و رنگی نیز در غالب شرکت‌ها ثابت بود.

از بازار تیرآهن نیزنوسان خاصی گزارش نشده و غالب شرکت‌ها تغییر قیمت نداشتند اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان حدود ۱۰ الی ۲۰ هزار تومان کاهشی اعلام شد؛

قیمت پروفیل زد نیز به مانند دیگر محصولات فولادی دچار نوسان قابل توجهی نشده با این حال کاهش قیمت در برخی از مبادی فروش نیز مشاهده شده.

 میتوان گفت قطعی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در کشور در کنار مسائلی مانند فشار مالیاتی و رکود عمیق بازار مسکن به رکود شدید و عمیقی در بازار آهن و فولاد منتهی شده است..

اگر به دنبال قیمت روز بازار آهن آلات و خرید انواع مقاطع فولادی هستید میتونید با کارشناسان فروش شرکت فنکار ایمن سپاهان در تماس باشید.

ممنون از شما که تا پایان این گزارش با ما همراه بودید.